PROGRAM BARU! SERTAI KAMI (click)

Wednesday, October 28, 2009

ARTWORK No 72: Hafizul Mahput



Artist: Hafizul Mahput
Title: help.home.hope
Media: media cmpuran
Size: 20 X 8 kaki
Year: 2009

Penyataan karya :
karya ini dibuat di sungai klang. “rumah” bagi penagih dadah dan pesakit aids yang dibuang masyarakat..inilah tempat mereka berlindung,makan minum..sama seperti kita cuma lain tempat nya..manusia mana yang mahu tinggal di tmpat begini? Tapi meraka terpaksa..karya ni tidak dapat disiap kan kerana air sungai pasang dan peralatan aku semua hanyut dibawa arus..tapi yang menyedih kan, aku tidak tau ape nasib mereka dibawah sana..aku hanya mampu berharap tiada penagih dan pengidap aids yang hanyut di bawa arus..please..they really2 need our help..give them help,home n hope..mereka juga manusia..

16 comments:

  1. syahdu ceritanya......kau boleh menang punya lahh...!!

    ReplyDelete
  2. mmg lain dari yang lain..gua support lu bro...

    ReplyDelete
  3. mula2 aku buat pun sbb prtandingan..tapi bile da idup ngan dorg..baru tau hakikat sebenar..sdih..dorg duk tengok aku buat dari jauh..hanya memerhati..seolah2 menanti harapan..nak tau? dorang pun kerje ..mengutip tin n menangkap biawak kat sungai tu..itu je yang bleh dorang buat...untuk teruskan idup..

    ReplyDelete
  4. dorg dibunang masyarakat...x de tmpat tinggal..cari kerja x sape bagi peluang..tapi bila meraka mencuri..orang duk blasah sampai lunyai...jadi nilaikan sape yang lebih kejam...kita sekarang mampu menghina mereka hanya sbb kita berada di kedudukan yang lebih selesa..tapi sume bnda tu x kan kekal...

    ReplyDelete
  5. sebab tu je kja yang diorang boleh buat...bila dah diangap 'sampah masyrakat' siapa lagi yang nak pandang..pemikiran kita masih seperti dahulu..mengeji dan menghina sudah jadi darah daging kita..mereka hidup dengan dunia mereka dan kita hidup dengan dunia kita..sampai bila? ntah mungkin sampai bila2..

    ReplyDelete
  6. nah,hasil dah ada di sini..xpe beb,wlupun x siap,jnj mesej yg kt nak bawakkan tu smpi kat semua yg melihat seni ni..all the best..:)

    ReplyDelete
  7. jom kita buat lagi kat Sg Klang..!! sapa nak ikut !! -raduan norudin-

    ReplyDelete
  8. Ramai yg berani nak ikut nih..~TAG!

    ReplyDelete
  9. da abes ke pertandingan tu
    klu ade lg roger r
    hehe

    ReplyDelete
  10. ive seen this art at sg kelang. bravo bro!

    ReplyDelete
  11. nice 1....yeah...people...dey always like 2 judge dem rather den try 2 understand dem....trade shoes juz to see wat dey feel...not judge dem...v r so cruel...dey r human being...even pets, animal hv their home...people...i dont know how 2 understand u...nice job Hafizul...i'm proud of u..=)

    ReplyDelete
  12. Nice concept Hafizul. By the way i can interprete your art in a different way... i can see that not only them boleh hanyut, but we also can hanyut if we do not take precautions. Lots of normal people amik ringan pasal mende ni, free sex, drugs, etc but since they dont got it yet, they think it is ok... hurmmm...

    ReplyDelete
  13. andai ada masa..singgah la ke sungai klang open space gallery..tengok secara live..dibuka setiap hari..hehe..

    ReplyDelete
  14. nice one..
    i adore your note below the art.. ;)

    keep up the good work bro

    ReplyDelete
  15. all about xpression....

    ReplyDelete